Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Lönespecialist
Skicka ansökan 50 dagar kvar
Lönespecialist
50 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om oss Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas. Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv. Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet. Är du vår nya lönespecialist? Vill du vara med och skapa trygghet för våra medarbetare genom en korrekt och smidig lönehantering? Föreningen Betaniahemmet söker nu en strukturerad och engagerad lönespecialist till personalenheten. Om rollen Som lönespecialist har du en central funktion i att samordna och kvalitetssäkra löneprocessen. Du arbetar nära både enhetschefer och kollegor inom personalenheten, och ekonomiavdelningen, och är ett viktigt stöd i frågor som rör lön, anställningsvillkor och systemanvändning. Du ansvarar för att lönecykeln följs, att underlag samlas in och att löner betalas ut korrekt både vid ordinarie löner, slutlöner eller justeringar i samband med lönerevision. Du hanterar även ersättningsfrågor kopplade till frånvaro, semester, pensioner och förändringar i de aktuella kollektivavtalen. Parallellt med detta arbetar du med att skapa förståelse för lönefrågor inom organisationen genom att arbeta utbildande och kommunikativt. Arbetsuppgifter Som lönespecialist hos oss kommer du att vara ensam ansvarig för löne - Samordna löneprocessen och säkerställa att alla underlag är korrekta och inrapporterade i tid - Stödja chefer och medarbetare i lönefrågor och systemanvändning (SoftOne Go) - Ansvara för on-boarding och off-boarding ur ett löneperspektiv - Följa upp och analysera lönekostnader och avvikelser - Ta fram rapporter till exempelvis ekonomiavdelning - Rapportera till myndigheter såsom Försäkringskassan, SCB och KPA, AFA. - Kvalitetssäkra och utveckla löneprocesser och systemstöd Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration, framför allt kopplat till kollektivavtalet AB och har god förståelse för hela löneprocessen. Som person är du noggrann, strukturerad och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du sätter dig lätt in i nya digitala system och det är fördelaktigt om du tidigare arbetat med SoftOne Go eller liknande lönesystem.  Trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra Har förmåga att kommunicera tydligt och pedagogiskt  Villkor Vi kan komma att applicera provanställning på 6 månader om behov bedöms föreligga.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-26
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare