Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till Socialförvaltningen centrum

Arbetsbeskrivning

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en administratör till vår enhet Reception och Administration i Socialförvaltningen Centrum. Tillsammans på enheten bygger vi en service som riktar sig till såväl medborgarna vi möter i vardagen som till de kollegor som arbetar inom vår förvaltning. Vi erbjuder en arbetsplats där vi tillsammans driver utvecklingen framåt. Som administratör kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter så som vräkningsförebyggande arbete, elskulder, myndighetsförfrågningar, begäran om registerutdrag och allmänna handlingar, inköp, fakturahantering, post och arkiv. Det ingår även att stötta i receptionsarbete. Du kommer arbeta i nära samarbete med andra administratörer som sitter på olika adresser och tillsammans med chef kommer ni utforma hur stadens service ska se ut. Du förväntas sätta arbetsuppgifternas och verksamhetens behov främst vilket gör att du agerar prestigelöst och är generös med både egna misstag och framgångar. Ibland krävs det att du ställer om och stöttar upp i din kollegas ansvar och under perioder kan även andra arbetsuppgifter tillkomma än de ordinarie. Den aktuella tjänsten lägger även stort fokus på digitalisering och utvecklande av IT-lösningar i våra administrativa processer, vilket ställer krav på din kompetens inom området. Vår enhet tillhör ekonomiavdelningen och vi strävar efter att arbeta tillsammans. Det innebär att du kommer vara kollega med ett stort antal administratörer inom den administrativa enheten och även med ekonomer och avtalsansvariga från ekonomienheten. Tillsammans säkerställer vi en god service för dem vi är till för och strävar efter att alltid arbeta kvalitetssäkert. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha gymnasieutbildning med minst 1 års påbyggnadsutbildning inom offentlig förvaltning, offentlig administration eller juridik. Du ska ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du har mycket god IT-kompetens och erfarenhet av att arbeta med digitalisering och utvecklingsarbete inom digitalisering. Du ska ha kunskap om socialtjänst och erfarenhet med besökare som söker hjälp hos socialtjänsten. Du ska ha flera års erfarenhet inom socialtjänst, offentlig sektor och/eller verksamheter med höga krav på rättssäkerhet, sekretess och myndighetsutövning. Erfarenheten bör inkludera hantering av serviceskyldighet, allmänna handlingar, dokumentation, kvalitetsarbete och metodutveckling. Hos oss är tempot högt och som person söker vi dig som kan hantera många frågor samtidigt. Våra ärenden ska hanteras skyndsamt och det kräver att du också kan hålla ett högt tempo samtidigt som du behåller lugnet. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. Du behöver även vara flexibel och kunna ändra hur du jobbar när saker förändras. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i stressiga situationer. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet, du är inbjudande och positiv och tycker det är kul att arbeta i reception. Du behöver även vara serviceinriktad och uppmärksam i ditt bemötande. Du är positiv, hittar lösningar och vill hjälpa till. Du förstår vad de vi är till för behöver och ser till att de blir nöjda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Tillsättning av tjänsten sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare