I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet och driva förändring som gör skillnad? Vi söker nu en driven och erfaren verksamhetsutvecklare som brinner för struktur, förbättring och utveckling!
Om rollen
Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha ett övergripande ansvar för att leda och samordna fastighetsavdelningens verksamhetsutvecklings- och förbättringsarbete. Du kommer att arbeta nära verksamheten för att identifiera behov, kartlägga processer, dokumentera rutiner och driva utvecklingsprojekt från idé till implementering.
• Kartlägga, analysera och dokumentera verksamhetsprocesser
• Arbeta med processvisualisering
• Leda och driva utvecklings- och förbättringsprojekt
• Stötta verksamheten i förändringsarbete och implementering av nya arbetssätt och system
• Säkerställa struktur och kvalitet i dokumentation och rutiner
• Arbeta med ständiga förbättringar och bidra till en lärande organisation
• Stötta verksamheten i IT-relaterade frågor och bidra till att öka den digitala mognaden.
• Fungera som en länk mellan verksamheten och IT-avdelningen på kundmöten och där lyfta behov av tekniska lösningar och systemförändringar
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Är strukturerad, nyfiken och engagerad
• Har ett starkt själv ledarskap och trivs med att arbeta självständigt
• Är en kommunikativ person som kan skapa förståelse och engagemang i förändringsarbete
• Har flera års erfarenhet av liknande roll inom verksamhetsutveckling
• Är van att arbeta med processkartläggning, dokumentation och förbättringsarbete
• Har god erfarenhet av att arbeta med Microsoft 365 och gärna Visio
• Har arbetat med implementering av nya system i en verksamhet
• Har erfarenhet av att arbeta med många olika system
Meriterande:
• Erfarenhet av kontinuerligt förbättringsarbete
• Erfarenhet av att leda eller delta i förändringsprojekt
• Certifiering inom processledning eller liknande
• Förståelse för/erfarenhet av agilt arbetssätt och iterativ utveckling.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!