Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av kundservice och ett intresse för att samordna det dagliga arbetet i ett team? Då kan du vara den vi söker!
Vi på Bostadsbolaget befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vår kundservice har blivit den främsta kontaktvägen in till hela företaget. Nu fortsätter vi att utveckla våra arbetssätt för att göra det enklare och tydligare för kunderna att nå oss. Målet är att vi ska lösa fler ärenden redan vid första kontakten och erbjuda snabb service och ett bemötande som verkligen gör skillnad i kundens vardag.
Rollen som samordnare är helt ny och du är en nyckelperson som säkerställer att den dagliga driften fungerar smidigt, att vi har en välplanerad bemanning och använder våra resurser på rätt sätt. Du är stöttar och inspirerar ditt team och har kunden i fokus.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar att samordna den dagliga bemanningen, följa upp ärendeflöden samt administrera telefonisystemet. Du ansvarar även för att följa upp och rapportera relevant statistik i syfte att bidra till en kontinuerlig utveckling av vår service och kundupplevelse.
Du deltar också i det operativa arbetet genom att hantera inkommande ärenden under arbetstoppar och stöttar dina kollegor i komplexa och utmanande ärenden. Du har dock inget personalansvar.
I de dagliga arbetsuppgifterna ingår att:
• Följa upp bemanning, ärendeflöden och nyckeltal t.ex. KPI.
• Vara ett operativt stöd till kundvärdarna i frågor som rör rutiner, ärendehantering
och prioritering.
• Problemlösning och vid behov kontakt med systemleverantör.
• Agera kontaktperson mellan kundservice och andra avdelningar.
• Arbeta aktivt för att identifiera förbättringsområden i kunddialogen.
• Delta i planering av utbildningar, introduktioner och förändringsarbete.
• Arbeta målinriktat och genomföra beslutade aktiviteter.
• Omvärldsbevakning och erfarenhetsutbyte inom Framtidenkoncernen.
• Analys av nyckeltal i syfte att identifiera förbättringsområden samt att
genomförda åtgärder får avsedd effekt.
Om teamet
Kundservice består av 12 medarbetare och ingår i avdelningen Förvaltning. Du rapporterar till Kundservicechefen och vi sitter tillsammans på Engelbrektsgatan 69-71 i centrala Göteborg.
Vi vill ge våra hyresgäster service i toppklass. För att lyckas med det behöver vårt arbete präglas av samarbete både inom teamet och tillsammans med förvaltningsdistrikten och centrala stödfunktioner.
KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen behöver du vara bekväm med att arbeta i en föränderlig miljö, där arbetsflödet och frågor som besvaras ständigt varierar. Det innebär att ingen dag är den andra lik, och du måste kunna hantera både stressiga situationer och utmanande samtal som kan uppstå.
Du tar ansvar för dina och gruppens arbetsuppgifter. Det gör att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och ser till att arbetet slutförs i tid och följs upp. Du har kunden i fokus.
Vi vill att du:
• Har en gymnasieutbildning och eventuellt ytterligare någon utbildning kopplat
till kundserviceområdet.
• Har flera års erfarenhet från en roll inom kundserviceområdet, callcenter eller
liknande.
• Har god erfarenhet att arbeta med digitala verktyg, gärna Lime eller liknande
ärendehanteringssystem.
• Har god svenska i både tal och skrift samt att du behärskar engelska.
• Har förmåga att kommunicera tydligt och effektivt.
• Har erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare.
• Förmåga att förstå och relatera till medarbetarnas behov och utmaningar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av samordnande eller ledande roller samt om du har arbetat med uppbyggnads- och utvecklingsarbete inom likvärdig verksamhet.
ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen. Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer.
Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.