Arbetsbeskrivning
Registrator/Dokumentcontroller
Vi söker en erfaren registrator/dokumentcontroller till vår enhet för Familjebostäder. Uppdraget innebär sedvanliga arbetsuppgifter såsom postöppning (både digital och analog), diarieföring i eDok (Platina), kvalitetssäkring av avslutade ärenden, uppdatering av rutiner samt stöd till medarbetare i diarieföringsfrågor. Även andra administrativa uppgifter kan förekomma.
Om tjänsten:
- Omfattning: Heltid, 100 %
- Placering: Stockholm
- Distansarbete: Möjligt upp till 2 dagar/vecka enligt överenskommelse
- Start: Snarast
- Option på förlängning: 6 månader
Krav:
- Minst 2 års dokumenterad tidigare erfarenhet av att ha arbetat kontinuerligt som registrator/dokumentcontroller i offentlig verksamhet (myndighet, kommun, kommunalt bolag, region), kunskap om offentlighetslagstiftning (tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen)
Meriterande:
- Registratorutbildning
- God kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning
- Erfarenhet av arkivarbete enligt arkivschema/processbaserad redovisning
- Erfarenhet av eDok/Platina
- Grundläggande kunskaper om GDPR
Personliga egenskaper:
Noggrann, stresstålig, självgående, pedagogisk och serviceinriktad
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!