Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Inköpsassistent till OHLA Sverige AB
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Inköpsassistent
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om jobbet:

Vill du vara med och bygga upp OHLA´s inköpsenhet? Som Inköpsassistent inom OHLA Sverige AB får du en roll tillsammans med inköpsteamet att säkerställa hållbara och kostnadseffektiva leverantörssamarbeten. Du kan vara den vi söker!

Som inköpsassistent har du en varierad vecka med fokus på administration och uppföljning. Du kommer att delta i inköpsplaneringen och koordineringen av alla inköp i projektet. Du assisterar inköpschefen och produktionspersonalen i inköp.

Du deltar i inköpsmöten tillsammans med inköpare och inköpschef.

Du ansvarar för registrering och uppdatering av inköps-, leverantörs- och produktinformation och använder inköpsportalen för att kunna genomföra inköp.

Blanketthantering, hjälpa till i tidplanering samt hantera leverantörskontrakt samt följa upp och uppdatera leverantörsbedömningar är också arbetsuppgifter som ingår i tjänsten.

Du hanterar och arkiverar avtal samt förbereder kontrakt inför signeringar.

Delta i utvärderingsmöten för att finna mest prisvärda leverantören utifrån bäst värde för OHLA, prisbilden samt lägst risk.


Kompetens:

1-2 års erfarenhet av inköpsadministration

Kunnig inom IT, mjukvaruprogram samt MS Office

Villighet att lära nytt, att samarbeta och att ta egna initiativ

Professionell Svenska och engelska är ett krav


Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare