Är du redo att anta en nyckelroll i att forma och utveckla bemanningsprocessen i social- och omvårdnadsförvaltningen?
Om uppdraget
Initialt kommer ditt uppdrag bestå i att analysera nuläget, tillhandahålla underlag och förslag till bemanningsprocess, arbeta fram riktlinjer och arbetssätt. Du kommer driva implementeringen och på längre sikt även leda arbetet med att säkerställa och utveckla denna process. Då vi befinner oss i en utvecklingsfas kan uppdraget förändras över tid.
Ditt uppdrag innebär även att:
• arbeta med strategiska frågor och ställningstaganden kopplat till bemanning.
• stötta och utbilda enhetschefer i bemanningsplanering med fokus på ekonomi, säkra budget i balans, skapa hälsosamt schema och effektiv användning av personalresurser kopplat till lagar och avtal.
• analysera och följa upp verksamhetens bemanning.
Du kommer ingå i social- och omvårdnadsförvaltningens förvaltningsövergripande Stab med Utvecklingschef som din närmaste chef. Inom förvaltningen finns två avdelningar med totalt 18 enhetschefer som du kommer ha ett nära samarbete med.
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom personal/HR området, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen som bemanningscontroller besitter du en god kompetens inom personal- och bemanningsekonomi, schemaläggning och kunskap kring lagar och avtal som reglerar arbetslivet samt en god IT-vana.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att genomföra förändringar och driva processer inom schema och bemanning. Även arbetserfarenhet av schemaläggning inom dygnet runt-verksamhet är meriterande för tjänsten.
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du har mod och förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag utan att vara beroende av andra. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett uppdrag där du får arbeta strategiskt och får vara med i utvecklingen av en bemanningsprocess. Du får en välarbetad introduktion för att du ska känna dig trygg i din roll.
Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun.
Ansökan
Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-06-01.
Intervjuer planeras till 3:e och 9:e juni
Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb
Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb
Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.