Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Planeringssamordnare med inriktning på ledningsstöd och utredning
Skicka ansökan 17 dagar kvar
Utredare
17 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Miljö- och klimatnämndens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete samt i skyddet av människors hälsa och miljön. I praktiken betyder det att miljöförvaltningen driver och samordnar stadens arbete inom den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling och därunder stödjer och driver på arbetet med att genomföra stadens miljö- och klimatprogram och nyttjandet av stadens miljöledningssystem. Dessutom har vi i vår myndighetsroll ansvar för tillsyn, prövning och kontroll enligt bland annat miljöbalken, samt livsmedels-, alkohol- och tobakslagarna. Detta också med syfte att skydda människors hälsa och miljön. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på www.goteborg.se. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha en nyckelroll i att stötta förvaltningsledningen och driva utvecklingsarbete? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som vill vara med och forma en nyinrättad tjänst som Planeringssamordnare ledningsstöd och utredning inom avdelningen för Ekonomi, inköp, samordning och planering, uppföljning samt verksamhetsutveckling. I denna roll blir du ett viktigt stöd till förvaltningsledningen genom att bidra med administrativ service, planering och kvalificerat utredningsarbete. Som planeringssamordnare arbetar du brett och strukturerat med att stödja förvaltningsledningens arbete och utvecklingsprocesser. Du kommer att: - Förbereda och samordna ledningsmöten och andra viktiga processer i förvaltningsledningen (till exempel bokningar, agendor, beslutsunderlag, mötesmaterial, föra anteckningar och följa upp beslut). - Hålla koll på relevanta styrdokument kopplade till årshjul, planering och uppföljning - Genomföra utredningar och projektleda uppdrag både inom avdelningen och på förvaltningsövergripande nivå - Skriva tydliga och välgrundade tjänsteutlåtanden till politiker och tjänstemän - Bidra till verksamhetsutveckling som drivs från avdelningen - Samverka internt och externt samt hålla dig uppdaterad inom dina ansvarsområden genom omvärldsbevakning - Stötta direktör och avdelningschef i övrig planering och administration - Delta i andra förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen och samverka med de närmaste kollegorna för att se till helheten, minska sårbarhet och ge god kvalitet. I takt med att verksamheten utvecklas kan arbetsuppgifter komma att förändras över tid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsexamen inom exempelvis offentlig förvaltning, administration eller projektledning. Du har förmåga att strukturerat och noggrannt hantera mötesplanering, kalenderhantering och dokumentation samt effektiv tidsplanering och prioritering av arbetsuppgifter. Du behärskar Microsoft Office-paketet (Excel, Word, PowerPoint, Outlook) och har kunskap om digitala samarbetsverktyg som Teams, SharePoint eller liknande. Vi söker dig som har erfarenhet av att samla in, strukturera och analysera information från olika källor och du ska kunna skriva tydliga och välgrundade utredningsrapporter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation och att du har en förståelse för hur en kommun är organiserad och styrs. Har du kunskap om arkivering och dokumenthantering enligt offentlighetsprincipen är det också meriterande. Dina personliga kompetenser är viktiga för att lyckas i uppdraget och vi ser därför att du har förmåga att förmedla information och idéer på ett tydligt sätt, såväl muntligt som skriftligt. Du kan anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du kan arbeta bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du är lugn och trygg i pressade situationer och du kan balansera de olika krav som ställs på dig. Att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt är viktigt för uppdraget samt att du ser till att arbetet slutförs i tid. ÖVRIGT Vi gör löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 1 juni 2025. Vill du veta mer om oss och vad vi gör, besök gärna vår Linkedin-sida: https://www.linkedin.com/company/miljoforvaltningen-goteborgs-stad Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Koordinator Projektchef Projektledare Affärsstrateg Utvecklingschef Affärsutvecklare Byggprojektledare Utvecklingsledare Utvecklingsstrateg Förbättringsledare Affärsprojektledare Intern projektledare Marknadsprojektledare Teknisk projektledare Affärsutvecklingschef Projektutvecklingschef Förbättringskoordinator Organisationsutvecklare Strategisk projektledare Verksamhetsprojektledare Projektledare samordnare Projektledare koordinator
9 maj