Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
HR-partner till SRV
Skicka ansökan 10 dagar kvar
HR Business Partner
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

SRV söker en HR-partner för en nyckelroll i företag som vill skapa en stark och hållbar arbetsplats. Genom att kombinera strategiskt tänkande, expertkunskap inom personalhantering och en förmåga att bygga relationer, är HR-partnern en drivande kraft i att optimera både medarbetarengagemang och verksamhetens framgång. Om uppdraget

Dina arbetsuppgifter

För att lyckas som HR-partner krävs en förmåga att arbeta både strategiskt och operativt, med fokus på att skapa en positiv och hållbar arbetsmiljö. Befattningen är en del av sektionen HR och arbetsmiljö, där HR-partnern tillsammans med kollegor bidrar med ett aktivt och engagerat stöd för att möta organisationens behov inom hela HR-området.

  • Bidrar till att driva och utveckla sektionen HR och arbetsmiljö utifrån SRV:s Strategi- och affärsplan
  • Ge ett brett HR-stöd till avdelningar och staber enligt aktuell ansvarsfördelning
  • Löpande personalärenden, utbildning, rekrytering, inhyrning, rehabilitering, lönesättning, förhandlingar, arbetsrätt, omställning, arbetsmiljö mm
  • Samverka med lokala chefer och deltaga i lokala ledningsgrupper och närvara vid personalmöten
  • Särskilda individuella ansvarsområden inom sektionen kan tillkomma enligt aktuell ansvarsfördelning

Dina kvalifikationer

  • 5-7 års dokumenterad erfarenhet av arbete som HR-partner eller motsvarande
  • Erfarenhet från flertalet olika branscher
  • Erfarenhet från motsvarande branscher som SRV verkar inom samt process eller tillverkningsindustri.
  • Bred erfarenhet inom HR-området och HR-årshjulet
  • B-körkort
  • Högskola/universitet inom HR/beteendevetenskap eller utbildning som SRV bedömer likvärdig

Meriterande 

  • Erfarenheter från HR-utveckling och projektarbete
  • Vana att arbeta med utvecklingsfrågor och uppföljning

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor

Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-05-23.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan. Snellman, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på +46 72 194 50 00

 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. 

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk