ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en socialsekreterare inom vård och omsorg och funktionsstöd för en tillsvidaretjänst. Om du är en person som gillar att arbeta i team och ser möjligheter istället för hinder då passar du in i vårt gäng. Vi lägger stor vikt vid förmågan att se samarbete som ett naturligt inslag i vardagen både inom teamet och med andra professioner.
Du kommer att arbeta med myndighetsutövning gällande äldre och funktionsnedsatta. Du ansvarar för att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionsnedsatta (LSS). Du kommer även att förhålla dig till andra lagar, författningar, avtal och riktlinjer inom verksamhetsområdena. I arbetsuppgifterna ingår samverkan med den enskilde, anhöriga, kollegor, utförare, samt andra professioner och myndigheter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du ska ha personlig lämplighet för uppdraget vilket innebär att du ska ha god förmåga att inge förtroende, att motivera människor till förändring, att möta människor i svåra och utsatta situationer, att ta beslut och hantera juridiska frågeställningar.
Du kan arbeta självständigt och klarar ett omväxlande och utmanande arbete. Du behöver kunna hantera stressiga situationer utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du har förmåga till att omprioritera arbetsuppgifter som inkommer. Det är en fördel om du är strukturerad och gillar att på egen hand söka information för att få svar på olika frågor. Det är meriterande om du har erfarenhet gällande handläggning och myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionsnedsatta. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på ett sätt så att den sökande förstår.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.