Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
KOPIA AV Ledande roll inom IT-support & automation i Linköping
Skicka ansökan 2 timmar kvar
IT-support
2 timmar kvar

Arbetsbeskrivning

Beskrivning Är du en erfaren och kommunikativ IT-profil med stark analytisk förmåga och ett intresse för förbättringsarbete inom IT-support? Vi söker dig som vill ta en ledande roll i ett viktigt projekt inom "Shift Left & Automation", där du blir en del av ett engagerat superteam med tydligt fokus på effektivisering och innovation. Uppdraget är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund inom Group IT. Arbetsuppgifter I rollen kommer du att: Leda delprojektet Shift Left tillsammans med huvudprojektledaren. Genomföra workshops med tjänsteägare för att identifiera förbättringsområden och effektiviseringsmöjligheter. Analysera data från supportflöden i ServiceNow, inklusive statistik kring ärendevolymer, lösningstider och resursanvändning. Dra slutsatser och identifiera områden med stor potential för kostnadsbesparing och automation. Ta fram estimat och rekommendationer för nästa steg och föreslå nya initiativ. Kommunicera med tjänsteägare för att initiera och driva Shift Left-aktiviteter. Du kommer att arbeta i nära samarbete med ett kompetent team och flera intressenter inom IT-verksamheten. Kvalifikationer Skall-krav (måste framgå i CV): Dokumenterade ledaregenskaper och erfarenhet av att arbeta i team. Gedigen erfarenhet av IT Support Management. Mycket goda kunskaper inom ITIL. Mycket god kännedom om ServiceNow-plattformen, särskilt som länk mellan verksamhet och utveckling. Starka IT-kunskaper med förmåga att kommunicera mellan tekniska och verksamhetsnära roller. Meriterande: Erfarenhet av förändringsledning. Erfarenhet av arbete med automatisering av IT-tjänster. Tidigare erfarenhet från stora IT-organisationer. Villkor Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Q och uthyrd till vår kund. Uppdraget pågår initialt från juni 2025 till och med årsskiftet, med möjlighet till förlängning. Omfattning: 100%. Placering sker på någon av följande orter: Stockholm, Linköping eller Karlskrona (viss flexibilitet kring distansarbete kan förekomma). Vi arbetar löpande med att presentera kandidater, så vänta inte med din ansökan! Det är mycket viktigt att ditt CV tydligt visar att du uppfyller skall-kraven. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Kundbokare Kundmottagare Kundrådgivare Servicebiträde Kundsamordnare Kundspecialist Kundinformatör Kundtjänstchef Kundmedarbetare Service Manager Kundhandläggare Service Advisor Serviceansvarig Customer Support Kundtjänstansvarig Teknisk kundtjänst Supportmedarbetare Kundtjänstrådgivare Customer Specialist Teknisk kundsupport Kundtjänstassistent Kundtjänstspecialist Customer Coordinator Kundtjänsthandläggare Kundtjänstmedarbetare Kundservicespecialist Kundservicekoordinator Customer Sales Support Customer Sucess Manager Customer Success Manager Customer Service Manager Customer Service Officer Administrativ kundsupport Kontorsservicemedarbetare Administrativ medarbetare Customer Success Specialist Customer Service Specialist Customer Service Coordinator Customer Relationship Manager Teknisk kundtjänstmedarbetare Customer Success Representative Administrativ kundtjänstmedarbetare
Igår
IT-tekniker Supporttekniker
Idag
IT-tekniker Supporttekniker
Idag
Supporttekniker It-supporttekniker First Line Support
Idag