Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I rollen som Junior projektadministratör kommer du att vara ett viktigt projektstöd inom Vattenfalls avtal- och tillståndshantering. Du kommer att stödja projektledaren med administrativa uppgifter, säkerställa och följa upp resurser samt ta mötesprotokoll under projektmöten. Ditt ansvar omfattar även hantering av inskrivningar till lantmäteriet, utbetalning av ersättningar, arkivering av avtal samt övrig projektadministration.
Vidare kommer du att ansvara för projektets dokumentation, hantera leverantörer och övervaka leveranser. Du stöder projektledaren med exempelvis planering och uppföljning av projektet, förberedelse av projektplaner samt tid- och kostnadsuppföljning. Du kommer också att säkerställa arkivering och följa dokumentationsrutiner.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Projektadministratör är ett konsultuppdrag på heltid med start den 9 juni 2025 och förväntas pågå till och med den 9 december 2025. Arbetet sker i huvudsak på Vattenfalls kontor i Luleå.
Krav för tjänsten:
• Gymnasieexamen med inriktning ekonomi, samhällsbyggnad, lantmäteri eller fastighet.
• Arbetslivserfarenhet av ekonomiskt och/eller administrativt arbete där du självständigt har hanterat rapportering, uppföljning, fakturering och allmän projektadministration
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet inom administration av avtal, bygglov, samhällsbyggnad, lantmäteri, fastighet och anbud.
• Ekonomiutbildning eller motsvarande på högskolenivå
• God erfarenhet av system för projektuppföljning
Om dig
För att trivas i rollen som projektadministartör har du tidigare erfarenhet av ekonomiskt och/eller administrativt arbete, där du självständigt hanterat rapportering, uppföljning, fakturering och allmän projektadministration. Du är noggrann, strukturerad och har en god social kompetens, vilket gör att du trivs i samarbete med andra och kan hålla ordning på detaljer samtidigt som du levererar effektivt.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2025-05-28
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!