Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I rollen som webbredaktör, content creator och kommunikatör ingår det att producera, analysera och förbättra innehåll på webbplatsen med hänsyn till SEO, CRO och eventuella A/B-tester. Du stöttar även den dagliga operativa verksamheten med copywriting och design genom att skapa och uppdatera olika typer av material, såsom säljfoldrar, beställningsformulär, bekräftelser, e-postmeddelanden, nyhetsbrev och enkäter. Vidare bidrar du till affärsutvecklingsinitiativ genom att ta fram kundcentrerad kommunikation, attraktiva erbjudanden och tydlig information baserat på affärsstrategi samt kund- och marknadsinsikter.
DES Nordics-teamet ansvarar för Vattenfalls decentraliserade energilösningar, vilket innebär solenergi- och batteriverksamheten samt flexibilitetstjänster för privatkunder och mindre företag i Sverige och Finland.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Webbredaktör är ett konsultuppdrag på heltid med start den 12 augusti 2025 och förväntas pågå till och med den 12 juni 2026. Arbetet sker i huvudsak på Vattenfalls kontor i Solna.
Krav för tjänsten:
• Flytande i svenska, finska och engelska, både i tal och skrift
• Akademisk examen, gärna inom digital kommunikation eller marknadsföring, och/eller minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet och dokumenterad bakgrund som kommunikatör och/eller webbredaktör
• Förståelse för SEO och riktlinjer för tillgänglighet
• Erfarenhet av att arbeta med:
- CMS- och CRM-system (framförallt Episerver och Microsoft Dynamics)
- Adobe Creative Suite
- Webbanalysverktyg som Piwik Pro, Google Analytics, Matomo eller liknande
- SEO-verktyg som Ahrefs eller liknande
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
• Tidigare erfarenhet från solenergiområdet eller arbete inom ett tekniskt område
• Tidigare arbete i en stor och komplex organisation
• Erfarenhet av att arbeta flexibelt och anpassningsbart
• Erfarenhet av kundundersökningar – planering, genomförande och analys av resultat
• Erfarenhet av eller intresse för UX-design
• Erfarenhet av att arbeta med e-postmarknadsföring
• Kunskap inom marketing automation
Om dig
Vi söker dig som är kreativ och har ett öga för detaljer samt med en god förståelse för möjligheterna och gränserna inom varumärkesriktlinjer. Du trivs i en snabb och föränderlig affärsmiljö där prioriteringar och arbetsuppgifter kan ändras snabbt. För att hantera rollen framgångsrikt är det av största vikt att du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt, samtidigt som du har en "få saker gjorda"-mentalitet, det vill säga en pragmatisk inställning som gör att du levererar i tid och tänker utanför boxen när det behövs.
Vidare ser vi att du som person är nyfiken och har modet att föreslå och argumentera för dina egna idéer och ståndpunkter. Dessutom värdesätter du samarbete och har en stark laganda, vilket gör att du trivs i team och bidrar till en positiv arbetsmiljö.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-05-28
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!