Vi söker en Redovisningsansvarig med gedigen erfarenhet av redovisning och bokslut till ett uppdrag hos vår kund inom finansbranschen i Göteborg. Uppdraget är på cirka 6 månader med start i juni.
Om rollen:
I denna roll kommer du att ha ett brett ansvarsområde och arbeta nära ekonomiavdelningen med uppgifter som kräver både noggrannhet och helhetsperspektiv.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Självständigt hantera bokslut, årsredovisningar och förberedelser inför revision. • Ta fram underlag för transfer pricing och hantera moms- och skatterapportering. • Stötta transaktionsgruppen med expertis inom AP, AR och bankprocesser. • Arbeta med intern kontroll och bidra till att utveckla och automatisera processer.
Din profil:
• Mångårig erfarenhet av redovisning, inklusive bokslut och årsredovisningar. • Bakgrund inom revision eller redovisningsbyrå. • Erfarenhet av att snabbt sätta dig in i nya rutiner och processer, gärna från en konsultroll. • Flytande kunskaper i engelska samt mycket goda kunskaper i Excel. • Tidigare roller såsom Finance Manager, Redovisningsansvarig eller Ekonomiansvarig är värdefulla erfarenheter.
Systemkunskaper:
Erfarenhet av Microsoft Business Central (BC) och Cognos är meriterande men inget krav.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är hands-on, ödmjuk och förändringsbenägen. Du trivs med att arbeta i team och är van vid att hugga i där det behövs.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, [email protected]. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.